1. Pris
I priserna ingår moms med 25 % garn och redskap och 6% för böcker. Avgift för frakt 69 kr och faktura eller postförskott tillkommer enligt informationen under rubriken betalning. Mobil nummer krävs för SMS-avisering. För order som saknar mobilnummer tillkommer en aviseringsavgift på 22 kr för brevavisering. Vi erbjuder fri frakt vid ett varuvärde över 1500kr. Portofriheten gäller inte paket längre än 120 cm, varpställningar, ljusramper, beredningsgods eller vävstolar. Större leveranser skickas som gods enligt gällande frakttaxa.
Prisangivelserna för garnåtgång och varplön för våra vävnoter är enbart till för vägledning. 2. Köp
Köp via vår hemsida bekräftas genom att en orderbekräftelse sänds ut via e-post. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vi kommer informera dig om ändringen och du har då rätt att häva den del av köpet ändringen avser. För färdiga varpar säljer vi den mängd garn som finns i varpen.
Blomqvist Nordiska textilgarner är en bifirma till Vartofta Garn & Textil AB, org nr 556914-5781. Vartofta Garn är alltså den juridiska parten för alla de avtal Blomqvist Nordiska textilgarner sluter. 3. Leveransförsening
Normal leveranstid är ca 1 vecka. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening. 4. Risker vid transport
Vi står för transportrisken från vårt lager till dig (dvs skadad eller bortkommen vara). Du står för risken vid eventuell retur till oss. 5. Delad order
Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten. 6. Betalning
Vi erbjuder följande betalsätt:
1) Faktura Vid fakturabetalning bifogas fakturan försändelsen och betalas inom 20 dagar. Fakturaavgift på 19kr tillkommer.
2) Postförskott. Postförskottsavgift är 129 kr.
3) Konto, du får erbjudande om att bli kontokund med din faktura, då kan du själv bestämma hur mycket du vill betala denna gång. Se vidare under kontovillkor.
4) Kortbetalning med Mastercard, Visa och Maestro. Vid köp dras pengarna direkt från ditt kort.
5) Swish, Vid köp dras pengarna direkt från ditt konto.
Då köpet sker på faktura eller konto tas en kreditupplysning första gången du väljer fakturabetalning. Vid ej godkänd kreditkontroll makuleras ordern. Ej avhämtat eller ej utlöst paket debiteras med 200 kr. Liggtid ca 21 dagar. Påminnelseavgift vid försenad fakturabetalning 60 kr. Vid fakturabetalning bifogas fakturan försändelsen och betalas inom 25 dagar. 7. Garanti
Garanti lämnas i enlighet med konsumentköplagen. 8. Retur, byten och öppet köp
Blomqvist Nordiska Textil-Garner har full bytesrätt på alla produkter inom 14 dagar, utom alla typer av varpningar och andra produkter som är specialgjorde för en viss order. Vi står för frakten av den bytta varan till dig, du betalar frakten av den vara som skall bytas till oss. Fakturan skall alltid betalas även vid retur och byten, reglering sker i efterhand. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den. Blomqvist tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Blomqvist Nordiska Textil-Garner tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt till info@blomqvistgarn.se Emballaget sparas för eventuell reklamation till posten för transportskada. Dolt fel: anmäls till info@blomqvisgarn.se inom 3 dagar från mottagandet av varan. En produkt som vi anser är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. 10. Sekretess, säkerhet & personuppgifter
Se vår Integrationspolicy
Har du övriga frågor gällande villkor & lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se